Lucram la noua versiune a site-ului, de aceea informatiile nu sunt actualizate. Intre timp poti citi articolele pe care le-am scris in ultimii 4 ani iar noi promitem sa
revenim cat mai curand cu o noua interfata si, evident, cu articole la zi. Lucram in paralel atat la relansarea site-ului, cat si la organizarea Galei Premiilor eCommerce.

 
UTILIZAREA CARDURILOR
Cardurile fac parte deja din viata de zi cu zi a romanilor, la ora actuala existand peste 9 milioane de carduri bancare.   ...detalii
RECOMANDAREA Link2eCommerce
CartePremium - librarie online si giftshop cu livrare 100% gratuita pentru clientii care aleg plata online   ...detalii
CONSULTANTA IN COMERTUL ELECTRONIC
Intra acum in comertul electronic! Nu este un “hei rup-ism” si nici un sfat optimist. Statisticile arata ca numarul mag   ...detalii
Sign-up
Beneficiile autentificarii si formularul de inscriere
 
Link2eCommerce Home E-Commerce Online Advertising & PR Legislatie Internet Off Topic Evenimente
Pagina de evenimente
Despre noi Contact
June 2017
 LMMJ VSD 
    1234 
 567891011 
 12131415161718 
 19202122232425 
 2627282930
 

Gala Premiilor in eCommerce. Editia a II-a. Review

2007-10-03

Vineri, 28 septembrie 2007, la Club ARO s-au decernat, pentru a doua oara, premiile in industria de comert electronic.

 

Organizatorul Galei, Link 2 eCommerce (singura publicatie de profil din Romania), a rasplatit performantele celor implicati in industrie structurand premiile pe 3 categorii:
- Premiile bazate pe date statistice (cifre oferite de
RomCard)
- Premiul Link 2 eCommerce decernat impreuna cu revista
Capital pentru Ziaristul Anului
- Premiile bazate pe votul juriului pentru magazinele online inscrise in competitie

In prima categorie, au fost decernate premiile catre bancile furnizoare de servicii e-commerce atat pe parte de emitere, cat si de acceptare. Categoriile de premii si castigatorii au fost:

1. Categoria “Cei mai multi comercianti inrolati de o banca la sfarsitul lunii august 2007” – Nominalizati: BCR, BRD-GSG, Raiffeisen Bank, Unicredit-Tiriac Bank. Castigator: Raiffeisen Bank cu 44 de comercianti inrolati

2. Categoria “Cele mai multe carduri inrolate in sistemul 3D Secure” – Nominalizati: Alpha Bank, BCR, BRD, Banca Transilvania, CEC, Raiffeisen Bank, Romexterra Bank, Unicredit-Tiriac Bank. Castigator: BRD-GSG cu 1.207.136 carduri inrolate

3. Categoria “Cele mai multe carduri activate in sistemul 3D Secure” – Nominalizati: Alpha Bank, BCR, BRD, Banca Transilvania, CEC, Raiffeisen Bank, Romexterra Bank, Unicredit-Tiriac Bank. Castigator: Raiffeisen Bank cu 2.336 carduri activate

4. Categoria “Cea mai mare valoare medie a tranzactiilor prin card in e-commerce” – Nominalizati: BCR, BRD-GSG, Raiffeisen Bank, Unicredit-Tiriac Bank. Castigator: BRD-GSG (279 RON/tranzactie)

5. Categoria “Cele mai multe carduri inrolate in sistemul 3D Secure – Emitere fara Acceptare” – Nominalizati: Alpha Bank, CEC, Romexterra Bank. Castigator: Alpha Bank cu 85.862 de carduri.

6. Categoria “Cele mai putine chargeback-uri inregistrare de o banca” – Nominalizati: BCR, BRD-GSG, Raiffeisen Bank, Unicredit-Tiriac Bank. Castigator: BCR

7. Categoria “Cel mai mare volum procesat. BANCA ANULUI IN E-COMMERCE” – Nominalizati: BCR, BRD-GSG, Raiffeisen Bank, Unicredit-Tiriac Bank. Castigator: BRD-GSG cu un volum mediu procesat de 2,3 milioane Euro/luna

8. Categoria “Cea mai buna evolutie a unei banci prin prisma raportului timp/performanta” – Nominalizati: BCR, BRD-GSG, Raiffeisen Bank, Unicredit-Tiriac Bank. Castigator: BRD-GSG

9. Categoria “Comerciantul cu cele mai multe tranzactii online prin card” – Nominalizati: Blue Air, Orange, Vodafone/MyAccount. Castigator: Orange Romania cu o medie de 600 de tranzactii/zi

Premiul proprietar Link 2 eCommerce a fost decernat impreuna cu revista Capital jurnalistului Bogdan Pencea, redactor la revista Business Magazin pentru articolul: “Retailul da piept cu online-ul”.

In privinta celei de a treia categorii de premii, juriul a decis ca Magazinul Anului in eCommerce este FunGift.ro care a cumulat un total de 1361 de puncte.

Au existat 10 categorii de produse si servicii comercializate de site-urile inscrise in competitie si 25 de magazine online participante. Castigatorii pe fiecare categorie si punctajele obtinute de cei care au fost unicii inscrisi intr-o categorie, sunt:

1. Categoria IT&C, electronice si electrocasnice – Castigator: PCfun.ro cu 1222 de puncte
2. Categoria Cadouri – Castigator: FunGift.ro cu 1361 de puncte
3. Categoria Carti si RevisteLibrarie.net cu 1055 de puncte
4. Categoria Articole de Vestimentatie CasualWear.ro cu 1279 de puncte
5. Categoria Sanatate si Frumusete NaturaShop.ro cu 1072 de puncte
6. Categoria Acasa – Castigator: Zooplus.ro cu 1005 puncte
7. Categoria Telecomunicatii – Castigator: eTelecom.ro cu 1125 de puncte
8. Categoria Timp Liber si Divertisment – Castigator: Bilet.ro cu 1075 de puncte
9. Categoria Servicii Goovel.net cu 956 puncte
10. Categoria Auto&Moto si Industrie – Castigator: BecuriEconomice.ro cu 974 de puncte

In clasamentul general primele 3 pozitii au fost ocupate, in ordine, de: FunGift.ro, CasualWear.ro si PCfun.ro.

In ceea ce priveste Pariurile Galei eCommerce, reprezentantii Twister l-au desemnat castigator, prin tragere la sorti, pe Maftei Adrian care a pariat pe FunGift.ro si a castigat un superb laptop Acer Aspire 5920 in valoare de 1.150 Eur + TVA.

Criteriile de jurizare pentru a doua editie a Galei Premiilor in eCommerce

Au existat doua categorii principale, fiecare din ele avand o pondere de 50% din punctajul final. Asadar, juriul a punctat pe de o parte SITE-ul, iar pe de alta parte EXPERIENTA UTILIZATORILOR cu magazinul.

In ceea ce priveste SITE-ul, au fost luate in calcul 4 criterii esentiale: Functionalitate, Design & Usability, Legalitate si Continut.

FUNCTIONALITATE:

1. Accesibilitate
2. Timp de incarcare
3. Cod HTML
4. Navigare
5. Proces de comanda

DESIGN & USABILITY:
1. Design/grafica
2. Ergonomie
3. Estetica
4. Layout
5. Look&Feel

LEGALITATE:
1. Informatii complete despre administratorul site-ului
2. Continut legal
3. Activitati legale ale site-ului
4. Colectarea datelor cu caracter personal
5. Politica de returnare a produselor in 10 zile

CONTINUT:
1. “The new wave” – deschiderea catre mijloacele moderne de accesare a internetului
2. Produse si servicii – optimizare pe continut
3. Claritatea informatiilor
4. SEO
5. Interactivitatea cu utilizatorii

Partea de CUSTOMER EXPERIENCE a fost structurata pe doua directii respectiv:
1. punctarea usurintei procesului de comanda online si a tuturor informatiilor necesare despre cum se cumpara, cum se plateste, garantii, livrare, extra-costuri etc.
2. punctarea procesului de cumparare efectiv: profesionalismul si amabilitatea reprezentantilor site-ului, durata pana la primul contact din partea magazinului, acuratetea informatiilor, timpii de livrare etc.

A doua editie a Galei Premiilor in eCommerce a adus, in premiera pentru Romania, teste de uzabilitate pe magazinele online inscrise in competitie. Laboratorul de Test a fost realizat cu sprijinul SiteAudit.

Link 2 eCommerce si SiteAudit au venit cu o noutate pe piata romaneasca de comert electronic, supunand magazinele online la unul din cele mai dificile teste, testul de uzabilitate prin care utilizatori obisnuiti au fost rugati sa indeplineasca trei operatii, normale, pe site-urile inscrise in concurs.

Prin Laboratorul de Test, proprietarii magazinelor online au putut viziona filmele inregistrate si observa care sunt problemele de functionalitate ale site-urilor jurizate.

Metodologia folosita este una simpla si nu implica eforturi mari, costuri, din partea clientilor. In esenta este vorba de trei aplicatii software din care cea mai importanta componenta este instalata pe computerul de test, aplicatie ce va inregistra sincronizat mimica si reactiile operatorului de test, miscarile mouse-ului si apasarile de taste, ca si observatiile unei a doua persoane, observatorul, scoruri si marcaje de eroare legate de task-urile pe care trebuie sa le indeplineasca persoana care testeaza site-ul.

In cadrul testului efectuat pe cele 25 de magazine online romanesti inscrise la Gala Premiilor eCommerce s-au evidentiat urmatoarele aspecte negative: utilizatorii cauta in general filtrele pentru produse in partea superioara a listingului (au fost site-uri care au avut filtrele intr-o pozitie atipica pentru un magazin virtual), utilizatorii citesc cu atentie ce este scris pe site, iar uneori magazinele au derutat clientii prin prezenta unor texte prost scrise, au fost pe anumite site-uri texte netraduse din limba engleza care au cauzat probleme mari, categorii de produse fara link evidentiat clasic prin underline si nu s-a dat click pe ele, produse listate dar fara link pentru mai multe detalii, butoane pentru cont nou ascunse si greu de gasit de utilizatori, si lista poate continua.

Pentru capturi de ecran reprezentative (extrase din filmele de mai sus) in rezolutie 1024x768 pixeli, sau pentru filmele in format wmv, puteti accesa linkurile:
1. http://www.andrei-radu.ro/video/fungiftall.wmv (20-40M)
2. http://www.andrei-radu.ro/video/altemagazine.wmv (20-40M)

 

Componenta juriului la Gala Premiilor in eCommerce a fost:
1. Alin Zainescu - Cu o experienta de peste 10 ani in comunicare si relatii publice, Alin a lucrat in mass media (Meridian, Baricada si Radio Romania), comunicare politica (Uniunea Fortelor de Dreapta si Alianta pentru Romania), publicitate (Ogilvy & Mather) si educatie (Facultatea de Comunicare si Relatii Publice – SNSPA). In 2002 a fondat New Media Agency. In acelasi an, a initiat proiectul pentru publicare, distributie si monitorizare ComunicatedePresa.ro, utilizat in prezent de peste 2.500 de companii si mai bine de 1.000 de jurnalisti.

2. Alin Popescu – Este avocat, partener in cadrul Societatii Civile de Avocatura Lipanescu, Popescu si Asociatii. In cea mai mare parte a zilei, se ocupa, din pozitia de Managing Partner, de reteaua Legalnet.ro (Avocatnet.ro, ContractDeMunca.ro, TaxeImpozite.ro, ModelDeContract.ro, InfoSRL.ro, LegalRomania.com, Calatoreste.ro, TimpulTau.ro). Intr-un interviu publicat de Wall-Street.ro acum cativa ani, Alin a fost etichetat drept “omul care se trezeste la 5 dimineata”.

3. Bogdan Manolea - a terminat Facultatea de Drept "Nicolae Titulescu" din Craiova în anul 2000.  A urmat citeva cursuri online legate de Drept&Internet care i-au deschis "apetitul" pentru acest subiect, iar la sfarsitul lunii ianuarie 2001 a creat site-ul legi-internet.ro impreuna cu lista de discutii legi-internet. Dupa ce timp de 3 ani a lucrat  in cadrul Internews, acum colaboreaza cu Asociatia pentru Tehnologie si Internet - APTI. In plus, este editor la EDRI-gram, un newsletter european pe teme de drepturi civile digitale si scrie la Marketwatch si Link 2 Ecommerce.

4. Catalin Cretu - general manager Romania, Visa Europe. Cătălin Creţu deţine o solidă expertiză în managementul proiectelor financiare, în special după o experienţă de trei ani cu HSBC Bank USA din New York, cu concentrare asupra proiectelor în regim de retail. Cătălin Creţu a obţinut un doctorat în Relaţii Internaţionale la New York University, precum şi un M.A. în Afaceri Internaţionale, la School of International and Public Affairs, Columbia University. In Europa, sunt aproape 321 milioane carduri Visa de debit, credit şi business. La sfârşitul anului fiscal încheiat în septembrie 2006, cardurile Visa au fost utilizate pentru plăţi şi retrageri de numerar evaluate la peste 1,2 mii de miliarde EUR. La fiecare 9 EUR cheltuit în Europa azi, 1 EUR este cheltuit de pe un card Visa

5. Claudiu Gamulescu - Este consultant si ii place sa creada ca e un adevarat online business developper. A participat la arhitecturarea si lansarea a peste 50 de situri web, din care cel mai drag ii este si cel pe care publica, respectiv Underclick.ro  A lucrat si lucreaza pentru mai multe firme, unii zic ca prea multe, dar cel mai mult i-a placut experienta predatului la ASE Bucuresti.

6. Cristian Mezei – este managing partner in cadrul diviziei de Search Engine Marketing al companiei Kondiment. Cristian este specialist in internet marketing si autorul unuia dintre cele mai cunoscute bloguri romanesti, seopedia.org.

7. Dragos Dehelean - A terminat Facultatea de Stiinte Politice si Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, ambele din cadrul SNSPA. Din 2001 este membru fondator si Presedinte al Asociatiei de Comunicare Ethos. Printre proiectele pe care le-a derulat in aceasta calitate se numara Olimpiadele Comunicarii, Festivalul de Comunicare Digitala Internetics, Gala Societatii Civile. Din 2006 este Director General al Selenis - agentie de consultanta in comunicare, specializata in folosirea mediului online.

8. Gabriel Boaca – a absolvit Facultatea de Electronica si Telecomunicatii, specializarea Information Engineering. Experimentand neajunsurile meseriei de “ITist” in diverse randuri (admin de retea la internet cafe - in facultate, salesman la Best Computers, IT Manager la ANKER ROmania si DTZ Echinox), a considerat de la un anumit moment ca deschiderea catre alte domenii de activitate este singura optiune viabila. Aceasta decizie a avut ca efect experientele din ultimii 3 ani de activitate: marketing la DTZ Echinox si Libra BANK, sales la ARBOmedia si (in prezent) la Boom.

9. Lucian Despoiu - 3 experiente definitorii profesional si personal: Voluntari pentru Idei si Proiecte (VIP), ONG pe care l-a fondat in 1998 alaturi de LIviu Dumitrascu. eJobs.ro – primul sau business - formativ, intrigant, proiect de pionierat, lansat cu mult inainte ca piata sa fie pregatita. Kondiment - proiect de maturitate, peste de 40 de oameni care il inspira zilnic sa fie mai bun, mai eficient, mai generos.

10. Marius Deak – in 1999 înfiinţeaza Green Pixel şi o poziţionează sub sloganul "rezultatele contează". “Am inceput in 1999 cu un gând considerat de unii îndrăzneţ: să lucrăm la nivel internaţional pentru piaţa din România. Am demonstrat că este posibil. Am impus un standard de calitate în comunicarea web, l-am respectat, iar rezultatele o dovedesc. Am demonstrat că putem ajunge în vârf, şi mai ales, că ne menţinem.”, spune Marius Deak.

11. Mirela Paraschiva – este director general al First Data Romania. First Data este un furnizor major de soluţii de comerţ electronic şi de plată la nivel mondial. Compania are 33.000 de angajaţi şi deserveşte peste 4 milioane de locaţii comerciale, 1.700 de emitenti de carduri şi milioane de clienţi de pe înteg mapamondul. Dar cel mai important, First Data este partenerul principal al Galei Premiilor in eCommerce.

Link 2 eCommerce, organizatorul Galei, multumeste tuturor participantilor si partenerilor evenimentului: First Data (partener principal), ASIROM, DotCommerce, Club ARO, Euroweb Romania si Twister.

De asemenea, multumim tuturor partenerilor media pentru sprijinul acordat comunicarii Galei Premiilor in eCommerce: Boom, Vodanet, ARBOmedia, Capital, Evo TV, eName, ComunicateDePresa. Nu in ultimul rand, multumim juriului, invitatilor si participantilor la Gala Premiilor in eCommerce.

Pentru a doua oara, am dat Cezarului ce-i al Cezarului!

 

Poze de la Gala Premiilor in eCommerce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... afiseaza toate evenimentele
Poll

Poll

Cat ati cheltuit pentru un cadou cumparat online?
Sub 10 lei
Intre 10 si 50 lei
Intre 50 si 100 lei
Intre 100 si 150 lei
Intre 150 si 200 lei
Intre 200 si 300 lei
Peste 300 lei