Lucram la noua versiune a site-ului, de aceea informatiile nu sunt actualizate. Intre timp poti citi articolele pe care le-am scris in ultimii 4 ani iar noi promitem sa
revenim cat mai curand cu o noua interfata si, evident, cu articole la zi. Lucram in paralel atat la relansarea site-ului, cat si la organizarea Galei Premiilor eCommerce.

 
UTILIZAREA CARDURILOR
Cardurile fac parte deja din viata de zi cu zi a romanilor, la ora actuala existand peste 9 milioane de carduri bancare.   ...detalii
RECOMANDAREA Link2eCommerce
CartePremium - librarie online si giftshop cu livrare 100% gratuita pentru clientii care aleg plata online   ...detalii
CONSULTANTA IN COMERTUL ELECTRONIC
Intra acum in comertul electronic! Nu este un “hei rup-ism” si nici un sfat optimist. Statisticile arata ca numarul mag   ...detalii
Sign-up
Beneficiile autentificarii si formularul de inscriere
 
Link2eCommerce Home E-Commerce Online Advertising & PR Legislatie Internet Off Topic Evenimente Despre noi Contact
October 2017
 LMMJ VSD 
       1 
 2345678 
 9101112131415 
 16171819202122 
 23242526272829 
 3031
 

Magazinele online trec prin peste 80 de criterii de jurizare la Gala Premiilor in eCommerce 2008


Publicatia de comert electronic Link 2 eCommerce – organizatorul celei de a III-a editii a Galei Premiilor in eCommerce care se va desfasura pe data de 10 octombrie 2008 – dezvaluie criteriile de jurizare pe baza carora vor fi analizate si punctate magazinele online inscrise in competitie. Este pentru prima oara in istoria festivitatii cand criteriile de jurizare sunt publicate in totalitate inainte de desfasurarea evenimentului, Organizatorul dorind maximum de transparenta pentru editia 2008, pe care o anunta “dura”.

“La primele doua editii ale Galei am facut publice doar categoriile principale de jurizare intrucat nu ne doream ca magazinele online sa isi “tuneze” site-ul pe perioada Galei. Anul acesta am hotarat sa oferim toate elementele de jurizare pentru ca, oricum, competitia va fi dura si, chiar daca magazinele inscrise isi vor adapta site-ul in functie de criteriile noastre, un cuvant greu de spus in nota finala il are experienta utilizatorului. In comertul electronic serviciile conteaza cel mai mult, de aceea la Gala din 2008 vom puncta majoritar ceea ce se numeste customer experience, spune Andrei RADU, directorul Link 2 eCommerce.

Peste 80 de criterii de jurizare

Gala Premiilor in eCommerce 2008 aduce un set de jurizare care contine peste 80 de elemente prin prisma carora magazinele inscrise in competitie vor fi punctate. Conform declaratiilor Organizatorului, “criteriile au fost gandite astfel incat sa surprinda principalele carcateristici ale unui comerciant online. Am incercat, pe cat posibil, sa evitam criteriile subiective sau bazate pe informatii nemasurabile. Nu luam in calcul cifra de afaceri pentru ca exista categorii de produse care se vand mai bine decat altele, desi marjele de adaos sunt mai mici. In cazul acesta, cine e mai castigat: un magazin care vinde mult dar are adaosuri mici sau un magazin care vinde mai putin, dar are profit mare? E greu de spus, de aceea cifra de afaceri ni s-a parut irelevanta. La fel cum am considerat ca si declaratiile magazinelor in privinta evolutiei lor nu pot fi luate in calcul pentru simplul motiv ca nu exista o atestare a spuselor lor – sunt doar cuvinte frumoase care nu pot fi probate.”

Ca si la editia din 2007 a Galei Premiilor in eCommerce, criteriile de jurizare sunt structurate pe doua categorii principale: Site-ul si Customer Experience. In schimb, ponderea in punctajul final a crescut de la 50 la 60% in ceea ce priveste experienta de cumparare si uzabilitatea. “In comertul electronic, serviciile fac diferenta. Este foarte adevarat ca design-ul site-ului, documentarea produselor, accesul facil la diferite functii sau existenta clara a termenilor si conditiilor, modalitatilor de cumparare, de plata, conditiilor de garantie etc., sunt importante. Dar pentru un site de comert electronic, esentiale sunt serviciile – pornind de la usurinta procesului de cumparare, continuand cu promptitudinea magazinului in procesarea comenzii si a livrarii, cu amabilitatea si profesionalismul personalului de vanzari si terminand cu respectarea promisiunilor fata de client. Tocmai de aceea, la Gala Premiilor in eCommerce 2008 se puncteaza in proportie de 60% experienta cumparatorului, iar pentru acest lucru magazinele inscrise vor fi efectiv testate sub protectia anonimatului de catre jurati, plasandu-se comenzi si analizandu-se reactia comerciantilor, declara Andrei RADU.

Preselectia

Magazinele care doresc sa se inscrie la Gala Premiilor in eCommerce 2008, trebuie sa respecte cumulativ un set de criterii, numit de Organizator “reguli nescrise, de buna practica in comertul electronic”. In numar de 5, acestea vizeaza identitatea companiei care administreaza magazinul online; prezentarea procedurilor de tranzactionare, a modalitatilor de livrare si de plata, a termenilor si conditiilor de derualare a cumparaturilor, a conditiilor de garantie etc.; mentionarea procesatorului de plati in cazul comerciantilor care accepta plata online cu cardul.

Doua din cele 5 criterii de preselectie sunt ferme: nu sunt acceptate in competitie pseudo-magazinele online (site-uri de tip catalog electronic) si magazinele care fac SPAM. Practic, comerciantii care se inscriu vor fi de acord ca in perioada Galei, dar si dupa desfasurarea acesteia sa nu trimita mesaje comerciale nesolicitate (SPAM), riscand altfel excluderea din competitie si imposibilitatea participarii la urmatoarea editie a Galei. “Piata a numit aceasta editie a Galei – editia NO-SPAM si asa este. Ne dorim in competitie doar magazinele care au inteles ca SPAM-ul nu este o modalitate de promovare si care isi asuma responsabilitatea de a nu apela la aceasta metoda nici in viitor. Practic, se cern magazinele care au inteles conceptul de business serios, sanatos, curat fata de cele care inca mai cred ca pe Internet iti este permis orice si ca scopul scuza mijloacele. Este un statement important al comerciantilor care vor participa la Gala noastra; este o declaratie deschisa impotriva SPAM-ului si o sustinere pe care ne-o acorda in aceasta lupta. Le multumim”, spune RADU.

Elemente noi in jurizare

In ceea ce priveste Design-ul Grafic, s-a pus accent pe simplitatea si claritatea layout-ului si pe amplasarea corecta si evidentierea butoanelor de actiune. “Pentru un magazin online, design-ul trebuie sa fie cat mai putin incarcat, cat mai bine structurat, cat mai simplu, astfel incat utilizatorul sa simta atractia vizuala dar sa poata naviga usor, fara sa se loveasca de multe animatii sau de flash-uri. Design-ul ar trebui sa il aiba pe “vino-incoace”, dar sa nu interfere cu functionalitatea site-ului sau sa fie incarcat si greu de urmarit. De aceea la editia curenta a Galei, am redus din elementele care tineau de realizarea artistica si am pus accent pe functionalitate si uzabilitate. Avem in juriu specialisti din companii importante de web-design care ne-au recomandat aceasta schimbare”, afirma Organizatorul.

In sectiunea de Continut au fost introduse elemente care tin de afisarea pretului si a tuturor taxelor suplimentare, astfel incat clientul sa stie exact cat il costa in total produsul comandat. De asemenea, pentru prima oara au fost introduse elemente de marketing in-site.

Partea de Legalitate s-a transformat anul acesta in Legal & Trust. Practic, Organizatorul a introdus in jurizare, criterii care confera incredere in magazinul online de tip Trust Seal (sigle, certificari etc.) sau asocierea imaginii magazinului cu brand-uri cunoscute.

Respectand nota in care Gala Premiilor eCommerce 2008 a pornit – mai exact, importanta acordata serviciilor si clientului – Organizatorul a introdus anul acesta o categorie noua: “Interactiunea cu utilizatorii. Elemente de PR si promovare”. Totodata, a fost detaliata partea de SEO (Search Engine Optimization) “considerata de membrii juriului esentiala in existenta unui site de comert electronic”, dupa cum afirma Andrei RADU. De remarcat preocuparea Organizatorului pentru lupta anti-spam prin Nota din subsolul criteriilor: “vor fi depunctate magazinele care fac SEO SPAM”.

Printre cele mai importante modificari se numara partea de uzabilitate si Customer Experience, pe care Link 2 eCommerce a dezvoltat-o astfel incat magazinele inscrise in competitie sa fie supuse cu adevarat testelor efective de cumparare. “Cred ca procesul de cumparare si reactia comerciantului la solicitarile clientului, sunt cele mai importante criterii de jurizare. Le-am dezvoltat cat de mult am putut si am acordat 60% din punctajul final acestor elemente. Cine poate judeca mai bine un magazin online, daca nu chiar utilizatorul?”, conchide RADU.

Despre “Elementul-Supriza” prezent in criteriile de jurizare, Organizatorul nu a oferit detalii: “Este Elementul-Supriza… deci e surpriza! Veti afla la momentul potrivit”, a spus Andrei RADU.

Gala Premiilor in eCommerce 2008 – o competite dura

“Anul trecut am avut inscris in competitie un magazin online care, dupa ce a achitat taxa de participare, a inceput sa ne trimita SPAM – noua, ca Organizatori. I-am sunat si le-am explicat ca tocmai s-au inscris intr-o competitie in care SPAM-ul se depuncteaza. Mi s-a raspuns calm: “Acu’ daca tot am platit, am crezut ca poate va intereseaza ofertele noastre….” Acelasi magazin a incercat in ultimul moment sa fraudeze Pariurile Galei eCommerce printr-un voting automat, explicand ca au votat in numele clientilor lor ca sa le faca o bucurie in cazul in care castiga premiul pus la bataie – un laptop Acer Aspire oferit de Twister la momentul respectiv…. Vrem sa evitam astfel de lucruri. Magazinele de acest tip nici macar nu trebuie sa fie pe aceeasi treapta cu magazinele serioase care isi respecta clientii. Nu au ce cauta la Gala Premiilor in eCommerce!”, afirma categoric Andrei RADU.

“Duritatea Galei nu vine, insa, doar din lupta anti-spam, ci din criteriile de jurizare exigente, din testele de uzabilitate facute cu simt de raspundere la care comerciantii inscrisi pot participa, din excluderea magazinelor care nu respecta criteriile de preselectie, din imposibilitatea lor de a participa la editia urmatoare, din grila de jurizare care nu lasa loc interpretarilor si in care matematica este singura care face diferenta, din selectarea membrilor juriului astfel incat sa nu aiba legaturi cu piata din punct de vedere al afinitatilor sau relatiilor concurentiale, din autentificarea juratilor pe baza de amprenta si nu numai pentru a certifica identitatea acestora si pentru a-i responsabiliza in acordarea notelor, din faptul ca nu solicitam magazinelor informatii despre evolutia business-ului – nu pentru ca nu ne-ar fi interesat, ci pentru ca experienta ne spune ca cifrele sunt umflate in conditiile in care nu exista o entitate care sa le ateste”, explica RADU.

Magazine cu traditie si Start-up-uri

Doua categorii de premii diferite pentru magazine, anul acesta - astfel incat participantii sa concureze cu forte egale. “Ne-am dat seama ca nu poti compara un magazin de traditie cu unul aflat la inceput de drum. De aceea, chiar daca am pastrat criteriile de jurizare comune pentru ambele categorii, vom decide cine e Magazinul Anului si cine e Cel Mai Bun Start-up in comertul electronic, in functie de vechimea in piata. Avem, insa, o problema in diferentierea pe cele doua categorii si o vom supune votului pietei”, spune Andrei RADU fara sa ofere detalii despre problema intampinata.

10 categorii pe care concureaza magazinele online

“Se pot compara mere cu pere? NU! De aceea, am pastrat cele 10 categorii in care vor fi inscrise magazinele online, in functie de natura produselor comercializate, chiar daca este posibil ca pe anumite categorii sa avem putini concurenti. Indiferent de situatie, magazinele trebuie sa concureze pe felia lor pentru ca rezultatele sa fie relevante, de aceea nu am cumulat categoriile in functie de numarul de participanti de la editia trecuta si nu am creat categoriile la modul: IT&C, flori si altele. Personal, m-as simti lezat sa fiu inscris la categoria “Si altele”….”, considera Andrei RADU.

Juriul

Membrii juriului raman – ca si in cazul primelor doua editii – necunoscuti pana in seara desfasurarii Galei. Organizatorul isi motiveaza decizia prin faptul ca “piata este mica si toata lumea cunoaste pe toata lumea”. “La editia din 2006 a Galei am avut tentativa de a face publice numele si functia juratilor. Ne-am oprit dupa ce, stand de vorba cu un magazin participant, ne-am dat seama ca piata e mica si ca magazinul cunostea o buna parte din jurati. Am spus atunci: “ok, avem o problema. Daca X se stie cu Y si cu Z – poate chiar sunt prieteni sau beau bere impreuna – de ce nu ar putea influenta decizia juratilor??” Din acest considerent, am hotarat sa nu dezvaluim identitatea juratilor decat in seara Galei si, mai mult decat atat, sa nu comunicam nici macar membrilor cine mai face parte din Juriu. Evitam, astfel, consultarile sau sfaturile intre ei sau intre ei si piata. Vrem sa acorde propriile note, fara sa fie influentati de nimeni”.

“In schimb, vrem ca participantii si piata sa fie siguri de existenta juriului, de relevanta lor si de autenticitatea notelor acordate. De aceea, la editia 2008 a Galei Premiilor in eCommerce, fiecare jurat va fi autentificat, printre altele, pe baza de amprenta si, in cazul aparitiei contestatiilor, va raspunde public asupra notelor acordate”, concluzioneaza RADU.

Taxa de participare si data limita de inscriere

In functie de vechimea in piata, comerciantii care doresc sa se inscrie la Gala Premiilor in eCommerce vor achita 250 RON + TVA (magazinele cu o vechime mai mare de 12 luni), respectiv 125 RON +TVA (start-up-urile cu o vechime mai mica de 12 luni). Reducerea de 50% din valoarea taxei aferente start-up-urilor va fi suportata de Organizator, ca masura de incurajare a pietei de comert electronic.

Termenul limita de inscriere pentru magazinele online este 25 august 2008, ora 16.00.

De ce sa participi? Avantajele magazinelor inscrise in concurs

1. Magazinele se inscriu intr-o competitie in care premiile se acorda corect si obiectiv conform criteriilor de jurizare. Toti participantii pornesc pe picior egal, fara sa existe influente asupra juriului sau asupra Organizatorului, iar singurul lucru care va face diferenta intre competitori, este punctajul acordat de juriu pentru care juratii sunt deplin raspunzatori si vor putea explica public optiunile lor in cazul aparitiei contestatiilor.

2. Indiferent daca au castigat sau nu, toate magazinele online inscrise in competitie vor avea acces la raportul final continand notele juriului si identitatea juratului care le-a acordat, astfel incat sa poata analiza care le sunt punctele forte si care le sunt punctele slabe in dezvoltarea business-ului. Consideram ca in urma oricarei competitii, poate mai important decat premiul in sine este sa obtii un raport de evaluare al site-ului si sa cunosti exact unde stai bine si unde nu. Link 2 eCommerce promite tuturor participantilor rapoartele finale care vor contine notele obtinute pe fiecare criteriu de jurizare in parte.

3. Toate magazinele vor fi testate in cadrul Laboratorului de Test, in ceea ce priveste uzabilitatea site-ului. Testele vor fi efectuate de internauti obisnuiti, iar in urma testelor se vor trage concluzii si se vor emite recomandari care vor fi communicate fiecarui participant. In premiera, Link 2 eCommerce va invita magazinele online inscrise in concurs sa asiste la testele de uzabilitate, comunicand data si locul desfasurarii acestora. Ne dorim maximum de transparenta si speram ca participantii sa fie prezenti pentru a asista LIVE la derularea testelor. 

4. Magazinele participante vor afla, in urma Galei Premiilor in eCommerce, unde se pozitioneaza fata de concurenta.

5. Magazinele participante demonstreaza increderea pe care o au intr-o competitie desfasurata in spirit de fair-play si demonstreaza clientilor lor (prin stamp-ul “Participant la Gala eCommerce” pe care il vor putea afisa pe site) ca sunt un magazin online serios care accepta provocarea unui concurs obiectiv, cinstit si transparent in care termeni de genul “consultarea juratilor”, “negocierea premiilor”, “subiectivismul” sau “jurati implicati direct in piata care prin pozitia detinuta pot influenta jurizarea”, nu isi au loc.
 
6. Pentru prima oara in Romania, magazinele online participante marcheaza o pozitie esentiala in comertul electronic. Sunteti primele magazine care sustin un cod de conduita in e-commerce, primele magazine care promoveaza un comert electronic sanatos, respectand regulile impuse de Organizator ca modalitate de Preselectie. Editia 2008 a Galei este, printre altele, Editia NO-SPAM, iar voi, comerciantii inscrisi, sunteti primii care puneti o piatra de temelie pentru un mediu de afaceri online curat. Pentru acest lucru, Link 2 eCommerce va multumeste! Vom face tot ce ne sta in putere pentru a va mediatiza ca pionieri ai unui comert electronic sanatos!

Pentru informatii detaliate asupra modalitatilor de inscriere si pentru lista criteriilor de jurizare, vizitati site-ul Organizatorului, in sectiunea "Regulament si Criterii de Jurizare pentru Gala Premiilor in eCommerce 2008" 

 

PARTENER PRINCIPAL AL GALEI PREMIILOR IN E-COMMERCE 2008

First Data ofera servicii pentru procesearea platitilor si tranzactii electronice celor mai mari institutii financiare din lume, comerciantilor de pretutindeni, precum si guvernelor sau intreprinderilor de toate marimile. Serviciile noastre asigura transferul banilor dumneavoastra rapid si sigur oriunde si oricand.

First Data este un procesator de varf in Europa. "Ne-am facut simtita prezenta pretutindeni pe continent: in Austria, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Latvia, Lituania, Olanda, Slovacia, Spania si Marea Britanie. Cei aproximativ 5300 de angajati First Data servesc peste 100 de clienti importanti."



... afiseaza toate articolele
Poll

Poll

Cat ati cheltuit pentru un cadou cumparat online?
Sub 10 lei
Intre 10 si 50 lei
Intre 50 si 100 lei
Intre 100 si 150 lei
Intre 150 si 200 lei
Intre 200 si 300 lei
Peste 300 lei